Salve, Salve Rex Sanctorum

This hymn forms part II of the poem “Salve Mundi Salutare” and is dedicated to the Knees of Jesus. Traditionally this hymn has been attributed to St. Bernard of Clairvaux, although more recently it has been attributed to Arnulph of Leuven.

II. Ad Genua

Salve, salve Rex Sanctorum,
Spes votiva peccatorum,
In hoc ligno tamquam reus
Pendans verus Homo-Deus,
Caducis nutans genibus!

O quam pauper, O quam nudus,
Qualis es in Cruce ludus,
Derisorum iocus factus,
Sponte, tamen, non coactus,
Attritis membris omnibus.

Sanguis Tuus abundanter
Fusus fluit incessanter,
Totus lotus in cruore
Stans immotus in dolore,
Præcinctus vili tegmine.

O Maiestas infinita,
O Egestas inaudita,
Quis pro tanta caritate
Quæret Te in veritate
Dans sanguinem pro sanguine!

Quid sum Tibi reversurus,
Actu vilis, corde durus?
Quid rependam amatori,
Qui elegit pro me mori,
Ne dupla morte morerer?

Amor tuus amor fortis,
Quem non vincunt iura mortis,
O quam pia me sub cura
Tua foves in pressura,
Ne morsu mortis vulnerer.

Ecce Tuo pro amore
Te complector cum rubore,
Me coapto diligenter,
Tu scis causam evidenter,
Sed suffer et dissimula.

Hoc quod ago, non Te gravet,
Sed me sanet et me lavet
Inquinatum et ægrotum
Sanguis fluens hic per totum,
Ut non supersit macula.

In hac Cruce Te cruentum
Et distentum et contentum
Ut requiram, me impelle
Et hoc imple meum velle
Facturus, quod desidero.

Ut Te quæram mente pura,
Sit hæc mea prima cura,
Nec est labor, nec gravabor,
Sed sanabor et mundabor,
Cum Te complexus fuero.

Paul Gerhardt translated this section into German as well in 1609. I have been able to determine thus far if any English translations exist of this section. The German is as follows:

Gegrüßet seist du, meine Kron,
Und König aller Frommen,
Der du zum Trost von deinem Thron
Uns armen Sündern kommen.
O wahrer Mensch, o wahrer Gott,
Ein Helfer, voller Hohn und Spott,
Den du doch nicht verschuldest!
Ach wie so arm, wie nackt uns bloß
Hängst du am Kreuz, wie schwer und groß
Ist dein Schmerz, den du duldest!

Es fleußet deines Blutes Bach
Mit ganzem vollen Haufen,
Dein Leib ist dir mit Ungemach
Ganz durch und durch belaufen.
O ungeschränkte Majestät,
Wie kömmt’s, daß dir’s so kläglich geht?
Das macht dein Huld und Treue.
Wer dankt dir des? Wo ist der Mann,
Der sich, wie du für uns getan,
Vor dir zu sterben freue?

Was soll ich dir doch immermehr,
Mein Liebster, dafür geben,
Daß dein Herz sich so hoch und sehr
Bemüht hat um mein Leben?
Du rettest mich durch deinen Tod
Von mehr als eines Todes Not
Und machst mich sicher wohnen.
Laß Höll und Teufel böse sein:
Was schadt’s? Sie müssen dannoch mein
Und meiner Seelen schonen.

Für großer Lieb und heil’ger Lust,
Damit du mich erfüllet,
Drück ich dich an mein Herz und Brust,
So wird mein Leid gestillet,
Das deinen Augen wohl bekannt.
Und das ist dir ja keine Schand,
Ein krankes Herz zu laben.
Ach bleib mir hold und gutes Muts,
Bis mich die Ströme deines Bluts
Ganz rein gewaschen haben.

Sei du mein Schatz und höchste Freud,
Ich will dein Diener bleiben,
Und deines Kreuzes Herzeleid
Will ich in mein Herz schreiben.
Verleihe du mir Kraft und Macht,
Damit, was ich bei mir bedacht,
Ich mög ins Werk auch setzen;
So wirst du, Schönster, meinen Sinn
Und alles, was ich hab und bin,
Ohn’ Unterlaß ergötzen.

About Noah

musings of a young Catholic aspiring to be faithful to his Lord and God Jesus Christ through His Holy Catholic Church
This entry was posted in Ancient & Mediaeval Hymns, German Hymns, Holy Week, Hymns By The Greats, Jesus Christ Our Lord, Latin Hymns, Lent, Non-English Hymns, Paul Gerhardt, Saints of the Church (Canonized or Beatified), Salve Mundi Salutare, St. Bernard of Clairvaux, The Church Year, The Passion, The Wounds of Christ. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

